Kapské město si jdeme prohlédnou hned ráno druhého dne pobytu.
Apartmán, kde jsme spali, je docela prostorný, s dobře vybavenou kuchyní. Škoda, že je byt trochu zavlhlý (aktuální roční období je tu zima a delší dobu zde nikdo nebydlel) … větrali jsme a topili teplometem (jiné topení v apartmánu není … proč taky, vždyť jsme v Africe, že? 🙂 ) jak to šlo. či spíše, jak fungovala elektřina. Snad se to ještě zlepší – budeme to docela dlouho bydlet.
Plánek
Včera se nám – z dálky – zdálo zajímavé místo okolo vody. Neměli jsme ale dost času na prohlídku. Brzy se tu stmívá (tak v 18:30 je už tma) a v noci tu není turistům doporučováno chodit po ulicích.
V&A Waterfront
Náš obětavý organizátor všech výprav trval už včera na tom, že si půjdeme omrknout cestou do města ještě i autobusové nádraží společnosti InterCape – autobusem (Sleepliner) této společnosti se totiž dnes odpoledne přesouváme do Namibie, do města Windhoek).
Udělali jsme dobře. Jednak jsme si ověřili, kudy a jak se jde dovnitř (dříve než se sem potáhneme s kufry), zjistili, že u vstupní brány funguje „business“ a také se domluvili s panem domácím, že nás sem s kufry odpoledne doveze autem (chtěli jsme jít původně ty necelé 2 km pěšky). Zdál se z nás a našeho rozhodnutí jet autobusem takový trochu vyplašený … oni prý do Namibie cestují jen letadlem. A také spoluobčany, kteří se shromažďují před branou do terminálu, doporučoval tak nějak rychle minout … 🙂
Nu, včera příprava, dnes zábava! Míříme přímo na Waterfront.
Zde se nám super líbilo. Waterfront, budovy, obchody, živé kapely a taneční soubory, muzea, přístav, … sem budeme chodit často.
Tak ještě cestou zpět jdeme nakoupit do „našeho“ Sparu a pak již jen vyzvednout kufry a šupity dupity na autobus.
Intercape Bus Terminal
Autobus vypadá dobře (také jsme přepravní společnost dlouho vybírali a na Whatsupu ladili detaily). Zajímavá byla i logistika nástupu. Nejprve se kontrolují víza pro vstup do Namibie, pak každý kufr, který dávají do vleku za autobusem, nejprve zváží a olepí nálepkou s číslem (druhou dostaneme my – kufr nám pak vydají proti této nálepce). V případě pochybností, že se něco z kufru ztratilo lze v cíli převážit…
Cesta do Windhoeku trvala docela dlouho (22 hodin a kousek), a celkem to rychle uběhlo. Po cestě bylo několik zastávek u pumpy nebo u obchodu (na občerstvení i na jídlo). Trochu větší zdržení představovalo jen „papírování“ na hranicích.
O délce a složitosti cestování s autem z půjčovny z JARu do Namibiie jsme toho docela dost načetli (spousta papírů, poplatků, času stráveného na kontrole, atd.). To byl nakonec důvod, proč jsme se rozhodli nepůjčovat si auto už v Kapském městě, ale až ve Windhoeku. Další úpravou plánu tedy musel být i jiný přesun k Viktoriiným vodopádům – poletíme, nepojedeme autem. Představa řešení procedur na hranicích JAR-Namibie a pak Namibie-Botswana/Zambie-Zimbabwe a zase zpět nás přesvědčila.
Takže finální plán dovolené je:
- z Kapského města do Windhoeku autobusem
- z Windhoeku k Viktoriiným vodopádům a zpět poletíme
- pak si ve Windhoeku půjčíme auto vhodné na namibijské silnice a objedeme Namibii
- po vrácení auta ve Windhoeku se vrátíme autobusem zpět do Kapského města
- poslední týden před odletem zpět do Evropy strávíme na Kapském poloostrově
Nalezené kešky – Kapské město
- V&A Clock Tower – Virtual Reward 2.0
- Cape Town / Table Mountain Virtual Reward
- Gateway to the World
- Gateway to the World
- South with Scott
- Prestwich Memorial Tribute and TB Hotel