Tahle keška? Tenhle výlet!

Fotografie z geocachingových výletů

Letiště Točná

Letiště Točná. Tam máme rest – modelářskou kešku jsme přes dlouhé hledání nenašli. Zkusíme to dnes? Dva dny do Vánoc. Je po dešti a před deštěm…

Jdeme na to. Z Komořan.

Plánek cesty na Letiště Točná

Klikni si pro zvětšení mapy

Komořany

Vyrážíme z Komořan. Po nabrání několika městských kešek vyrážíme do lesů směr Točná.

Hned za Komořanskými domy začíná divočina …

… šipky pomáhají navigovat.

Už na kraji lesa se intenzivně staví.

Model výstavby? 🙂

Letiště Točná

Z dálky nás vítá letadlo.

Okolí letiště vypadá spíše na výcvik dětských kadetů…

Tak a jdeme zpět na Komořany.

Na Beránku nás při východu z lesa přivítalo sluníčko.

A chvilku na to déšť…

Tenhle výlet se povedl. A ten včerejší do Modřan také.

Mapa Online

Nalezené kešky

letiště Točná – info

Letiště Točná je neveřejné vnitrostátní letiště ležící na katastru městské části Praha 12, Točná, poblíž obce Cholupice.
Provozovatelem je Letecké muzeum Točná s.r.o.
Neklade za cíle stát se hlavním sportovním letištěm Prahy, ale shromáždit zajímavá historická letadla v letuschopném stavu.
Zároveň je místem k trávení volného času, nachází se zde například dětské hřiště a kolem letiště vedou cyklostezky.

Historie

Na jaře 1946 vzniklo na Točné Plachtařské výcvikové středisko Českého národního aeroklubu (ČNA) a současně byla zahájena výstavba letiště na pozemku, kde se nachází dodnes. O rok později, v roce 1947, získal klub motorový letoun Polikarpov Po-2 a později letouny Aero C-104 a Piper Cub z přebytků americké armády. Z několika kluzáků v prvních poválečných letech se letadlový park rychle rozrostl na více než dvacet bezmotorových letadel na počátku let padesátých.

Vrchol

Svůj vrchol zažilo letiště v padesátých letech, kdy byl provoz Svazarmu dotován a letiště disponovalo travnatou dráhou o délce 800 a šířce 100 metrů. Na letišti po celá padesátá léta probíhala intenzivní zejména plachtařská činnost. Od šedesátých let začal na letišti narůstat podíl motorového létání a začaly se objevovat také první vrtulníky, na kterých tu v první polovině let sedmdesátých probíhal i výcvik, a to včetně výcviku nočních přistání na osvětlený heliport.

Současnost

Od roku 1989 provoz letiště převzal Aeroklub Točná, který vznikl rozpadem Svazarmu po sametové revoluci. Nevyřešené vztahy s majiteli pozemků pod dráhou vedly k tomu, že dráha byla zkrácena na 550 metrů.

V roce 2008 letiště odkoupil český podnikatel a zakladatel serveru Seznam.cz, Ivo Lukačovič.

V roce 2010 se provozovatelem stalo Letecké muzeum Točná s.r.o. (společnost Iva Lukačovice) a byl zahájen proces revitalizace letiště. Vyřešily se pozemkové spory a v roce 2011 se otevřelo letiště po rekonstrukci a s nejdelší dráhou v historii – 870 metrů.

Letiště disponuje jednou travnatou dráhou o délce 870 metrů a šířce 30 metrů.

Letiště je nově plně oploceno a po dobu rekonstrukce je na něm provoz řízen z provizorního stanoviště AFIS.

Na letišti působí modeláři z občanského sdružení Modeláři Točná, o.s.

Na letišti je dětské hřiště pro veřejnost.

Wikipedie

Další Post

Předchozí Post

Napíšeš komentář?

© 2024 Tahle keška? Tenhle výlet!

Šablonu připravil Anders Norén