Letiště Točná. Tam máme rest – modelářskou kešku jsme přes dlouhé hledání nenašli. Zkusíme to dnes? Dva dny do Vánoc. Je po dešti a před deštěm…
Jdeme na to. Z Komořan.
Plánek cesty na Letiště Točná
Komořany
Vyrážíme z Komořan. Po nabrání několika městských kešek vyrážíme do lesů směr Točná.
Letiště Točná
Z dálky nás vítá letadlo.
Na Beránku nás při východu z lesa přivítalo sluníčko.
A chvilku na to déšť…
Tenhle výlet se povedl. A ten včerejší do Modřan také.
Mapa Online
Nalezené kešky
- GC1ZZQ2 Pro chytre hlavy#2-Putovni sifra
- GC23BZ5 Cerveny trpaslik-Jidlo a jine nechutnosti
- GC1R5B9 Pro chytre hlavy#1
- GC2PG5P Deskovky-Cesta kolem sveta za 80 dni
- GC38MVG Deskovky-Dedictvi
- GC1PZHC Komorany#1-filmove ateliery
- GC6DQQE Komorany
- GC37MTK Komorany#8-vlakova zastavka
- GC1YJN9 Zamek Komorany
- GC7MJNH Letiste Tocna
- GC4WV9A Nocni Tocna
- GC25QHA Modelari Tocna
- GC1QJNT Algoritmy #5 – BONUS
- GC1JAQY Algoritmy #4: Grafove algoritmy 2
- GCNM8M Lavky / Foot Bridges
- GC1G66H Algoritmy #2: Hlad je nejlepsi programator!
- GC7HEDP Masarykovy lipy Na Beranku
- GC807C2 Sprayerska keš
- GC1H2B4 Algoritmy #3: Grafove algoritmy 1
letiště Točná – info
Letiště Točná je neveřejné vnitrostátní letiště ležící na katastru městské části Praha 12, Točná, poblíž obce Cholupice.
Provozovatelem je Letecké muzeum Točná s.r.o.
Neklade za cíle stát se hlavním sportovním letištěm Prahy, ale shromáždit zajímavá historická letadla v letuschopném stavu.
Zároveň je místem k trávení volného času, nachází se zde například dětské hřiště a kolem letiště vedou cyklostezky.
Historie
Na jaře 1946 vzniklo na Točné Plachtařské výcvikové středisko Českého národního aeroklubu (ČNA) a současně byla zahájena výstavba letiště na pozemku, kde se nachází dodnes. O rok později, v roce 1947, získal klub motorový letoun Polikarpov Po-2 a později letouny Aero C-104 a Piper Cub z přebytků americké armády. Z několika kluzáků v prvních poválečných letech se letadlový park rychle rozrostl na více než dvacet bezmotorových letadel na počátku let padesátých.
Vrchol
Svůj vrchol zažilo letiště v padesátých letech, kdy byl provoz Svazarmu dotován a letiště disponovalo travnatou dráhou o délce 800 a šířce 100 metrů. Na letišti po celá padesátá léta probíhala intenzivní zejména plachtařská činnost. Od šedesátých let začal na letišti narůstat podíl motorového létání a začaly se objevovat také první vrtulníky, na kterých tu v první polovině let sedmdesátých probíhal i výcvik, a to včetně výcviku nočních přistání na osvětlený heliport.
Současnost
Od roku 1989 provoz letiště převzal Aeroklub Točná, který vznikl rozpadem Svazarmu po sametové revoluci. Nevyřešené vztahy s majiteli pozemků pod dráhou vedly k tomu, že dráha byla zkrácena na 550 metrů.
V roce 2008 letiště odkoupil český podnikatel a zakladatel serveru Seznam.cz, Ivo Lukačovič.
V roce 2010 se provozovatelem stalo Letecké muzeum Točná s.r.o. (společnost Iva Lukačovice) a byl zahájen proces revitalizace letiště. Vyřešily se pozemkové spory a v roce 2011 se otevřelo letiště po rekonstrukci a s nejdelší dráhou v historii – 870 metrů.
Letiště disponuje jednou travnatou dráhou o délce 870 metrů a šířce 30 metrů.
Letiště je nově plně oploceno a po dobu rekonstrukce je na něm provoz řízen z provizorního stanoviště AFIS.
Na letišti působí modeláři z občanského sdružení Modeláři Točná, o.s.
Na letišti je dětské hřiště pro veřejnost.
Wikipedie